Doorverbinden

Vanuit Telforce kun je makkelijk gesprekken doorverbinden naar de volgende bestemmingen:

  • Een collega die ook ingelogd is in Telforce
  • Een collega die aangemeld is op een andere telefooncentrale
  • Eeen collega/bedrijf/instantie met een mobiel of vast nummer die in de Contactpersonen module zijn opgenomen
  • Een vrij in te voeren nummer

Wanneer je een klant aan de lijn hebt kun je deze als volgt doorverbinden:

  1. Ga naar het Script blad en gebruik het 'Zoeken terwijl je typt' veld of een van de kolommen om de juiste persoon of instantie te zoeken waar je naar wilt doorverbinden en klik deze aan.
  2. Je ziet nu dat in het lege veld bovenaan het telefoonnummer wordt ingevuld.
  3. Klik op het groene hoorntje om de partij naar wie je wilt doorverbinden te bellen, dit noemen we ruggespraak. Zodra de ruggespraak wordt gestart wordt de beller in de wacht gezet en hoort muziek.
  4. Wacht tot je de collega of externe partij aan de lijn krijgt. Bel je een collega in Telforce? Kijk dan eerst of deze wel/niet in gesprek is met het panel rechts.
  5. Om de beller door te verbinden met de bestemming druk je op op lichtblauwe knopje. Om te annuleren op de rode knop rechts, je krijgt dan weer de beller aan de lijn.

Het doorverbindpanel kun je ook gebruiken om handmatig een gesprek op te starten terwijl je met pauze bent of aan het wachten bent. Gebruik hiervoor het veld 'Handmatige invoer' of klik een contactpersoon aan en druk op de donkerblauwe knop onder het kopje 'Uitbellen' om het gesprek op te starten.