Als je met een softphone of hardphone werkt en geen vaste werkplek hebt dien je in Telforce eerst aan te geven wat je werkplek code en werkplekwachtwoord is. Daarna pas je gebruikersnaam en persoonlijke wachtwoord.
Na het invoeren van je wachtwoord kun je op de TAB toets drukken op je toetsenbord en daarna kun je de campagne kiezen en op 'Opslaan' klikken.
Nadat je op 'Opslaan' hebt gedrukt wordt je ingelogd en wordt je gebeld op je toestel door het systeem en dien je op te nemen. Vervolgens hoor je de melding 'Welkom bij Telforce'. Daarna mag je niet meer ophangen, de verbinding blijft constant open staan en over de openstaande lijn komen de gesprekken binnen.
Hoor je de stem niet bij het inloggen dan is er een technisch probleem.
Let op: Het kan zijn dat jouw organisatie gekozen heeft om het toestel pas te laten rinkelen wanneer er een echt gesprek van een klant binnenkomt. In dat geval wordt je niet gebeld bij het inloggen. Deze instelling kan ook nog eens per medewerker/toestel verschillen.