Doorverbinden

Vanuit Telforce kun je makkelijk gesprekken doorverbinden naar de volgende bestemmingen:

  • Een collega die ook ingelogd is in Telforce.
  • Een collega die aangemeld is op een andere telefooncentrale.
  • Eeen collega/bedrijf/instantie met een mobiel of vast nummer die in de 'Contactpersonen' module zijn opgenomen.
  • Een vrij in te voeren nummer.

Al deze personen kan je zoeken via het 'Multipanel'.

SNAG-0117

Wanneer je een klant aan de lijn hebt kun je deze als volgt doorverbinden:

  1. Ga naar het 'Multipanel' blad en gebruik het 'Zoeken' veld of een van de kolommen om de juiste persoon of instantie te zoeken waar je naar wilt doorverbinden en klik deze aan.
  2. Je ziet nu dat in het lege veld bovenaan het telefoonnummer wordt ingevuld.
  3. Klik op het paarse hoorntje om de partij naar wie je wilt doorverbinden te bellen, dit noemen we ruggespraak. Zodra de ruggespraak wordt gestart wordt de beller in de wacht gezet en hoort hij/zij muziek.
  4. Wacht tot je de collega of externe partij aan de lijn krijgt. Bel je een collega in Telforce? Kijk dan eerst of deze wel/niet in gesprek is (geel/blauw/paars).
  5. Om de beller door te verbinden met de bestemming druk je op het lichtblauwe knopje. Om te annuleren op de één van de twee gele knoppen rechts, je krijgt dan weer de beller aan de lijn en met de andere kun je de beller in de wacht houden, zie de toelchting die naar voren popt als je met de muis over de knop gaat.

SNAG-0118

Het doorverbindpanel kun je ook gebruiken om handmatig een gesprek op te starten terwijl je met pauze bent of aan het wachten bent. Gebruik hiervoor het veld waar het landenvlaggetje in staat of klik een contactpersoon aan en druk op de groene knop onder het kopje 'Uitbellen' om het gesprek op te starten.

Let op: Handmatig uitbellen kan alleen naar externe telefoonnummers, niet naar ingelogde collega's.